TweetThis Button

Friday, November 30, 2012

Mencari Kasih Baru ke Hadrat Ilahi

Asssalamualaikum dan Salam Jumaat. Agak janggal bagi kay untuk menulis post dalam Bahasa Malaysia but anyway Bahasa Malaysia kan bahasa ibunda kita(terkeluaQ gak ayat BI disitu). Post kali ini berbeza dari post sebelumnya sebab post ni khas kay tujukan pada orang Malaysia sahaja (semua orang Malaysia boleh cakap Melayu kan?). So about the topic, menjalin kasih adalah dituntut dalam agama kerana ianya memberi banyak kelebihan dan boleh menghindari kemungkaran. Malah menjalin kasih dapat memberi pahala kepada kita. Refer tajuk diatas, kay ingin mencari kasih baru.

Sebelum kay mengulas lanjut menegenai post ni, kay nak tanya ada tak sapa-sapa yang tahu or minat tentang sugar glider? So kalo ada yang arif pasal sugar glider, advantages kat dia dan dia la orang kay cari dan amat sesuai untuk menjalin kasih yang baru.

So if anyone do have the criteria that I mention above, you are very lucky indeed. Certainly, this is because kay ingin mencari tuan/puan baru kepada sepasang sugar glider yg diberi nama Boboy dan Yaya. Sebagai pengenalan for both Boboy dan Yaya sila la tatap dulu gambar-gambar dibawah;



Nak tahu yang mana satu Boboy dan Yaya? Jawapan itu ada pada kay dan sesapa yang interested boleh terus contact kay. Sebenarnya Boboy dan Yaya adalah milik seorang rakan kay. Dia minta kay tolong carikan tuan/puan baru untuk Boboy dan Yaya. Ini disebabkan kawan kay akan ke China start awal tahun depan. So if dia ke China, Boboy dan Yaya x boleh nak ikut dan kemungkinan besar hayat Boboy dan Yaya x akan lama didunia ini. So sesiapa pon tolongla amik Boboy dan Yaya sebagai teman seharian.

Detail mengenai Boboy dan Yaya adalah seperti berikut:
1) Umur : Dalam setahun 3 bulan
2) Warna : Mainly brown
3) Suka : Jadi Batman, siang tido malam beraksi
4) X suka : Kaco time tido
5) Expertise : Cepat adapt dengan new surrounding

Diharap tuan/puan baru Boboy dan Yaya dapat menyediakan apa yang sepatutnya untuk diorang dan menjaga diorang dengan sebaiknya kerana mereka juga tanggungjawab dari Allah s.w.t. Maybe korang hairan asal kay jer x amik diorang? Sebabnya senang ja kay bela kucing ja dan kay rasa kay bukan orang yang sesuai untuk menjaga Boboy dan Yaya.

So sesapa diluar sana yang mencukupi criteria untuk adopted Boboy dan Yaya sila la email ke kayshafiq.13@gmail.com or contact terus kay at 0192049503 or just leave your comment here. Sapa yang rasa x cukup criteria tapi berminat pon boleh contact kay. Kawan kay nak tolak Boboy dan Yaya dengan harga RM500 sahaja sekali dengan cage, botol minuman, tempurung tempat lepak, tempat permainan lari-lari diorang serta paket serbuk kayu untuk environment diorang.

Untuk sesiapa yang x biasa dengan sugar glider diorang ni makhluk yang senang dijaga dan makan buahan-buahan termasuk timun. Untuk pengetahuan tambahan, Boboy dan Yaya sudah bersedia untuk mengawan dan InsyaAllah dimasa hadapan akan ada banyak sugar glider kecil untuk dibuat teman. In term of business plak once Boboy dan Yaya dan melahirkan generasi baru korang boleh jual Boboy dan Yaya dan membela plak anak-anak diorang. This is the same prinsip yang kawan kay bwat sebab Boboy dan Yaya dilahirkan dari mak dan ayah yang juga dibela oleh kawan kay. So as a conclusion, sebarkan-sebarkan post ini semoga Boboy dan Yaya mendapat tempat baru dan semoga Allah s.w.t memberkati semua usaha kita. Amin



20 comments:

YatieOwner said...

ala comeinye boboy dan yaya :)
moga ada yang sudi adopted si comel ni kay :)
comella!!!

Qashmere said...

Haha...nak mencari penjaga baru sugar glider. Good Luck..

DONE FOLLOW~

kay shafiQ said...

@gojes and mummy : Thank you. Tlg2 la sme ekh for the sake of Boboy and Yaya :)

Atira Ameer said...

Aww ! comel sugar glider tu . anyhow , already have a tortoise :3

Anonymous said...

Serius comey sugar glider (yaya n Boboy ) but , Azwa dah bela 10 ekor kucing ler..=) Sugar glider belum pernah bela.. =)

kay shafiQ said...

@atira @azwar : kalo rse nak bele sugar glider contact ekh. Org ckp sng bele tp sye pon bele kucing. Tlg2 jgk carikan rumah baru untuk Boboy dan yaya :)

Nurul Lyana Kz said...

comelnya yaya dgn boboy.. tp sy pun xboleh jugak..mesti parents xbg.. em, kesian dorg..

moga2 yaya & boboy dpt rumah yg selesa dan baik tuannya ;)

Unknown said...

semoga boboy dan yaya dapat tuan baru yg caring..

Tinta Lana said...

Salam.

Kay, ikutkan lana mmg nak bela seekor..tak kisahla kucing ke, arnab ke..sugarglider ke..tpi, lana pun tak ready.. banyak komitmen lain.

Kay tak cuba tanya kawan2 terdekat ke..kalau iklankan mcmni, org kurg yakin..

kay shafiQ said...

@Teenage girl : Ala x leh pujuk mak ayah bela Boboy and Yaya. Please pujuk mak ayah :)

@Kaishin : Thank you and sile2 la tlg carikan umah baru tuk Boboy dan Yaya

@Tinta : Saye plan nak cari tuan baru bg Boboy dan Yaya sblm mmbr saye fly which is around a month and a half. Saye akan cube semua medium untuk mmbn2 Boboy dan Yaya. InsyaAllah diorang akan jmpe ngan teman baru yg sesuai :)

dariilhamkehati said...

haish , CP pown bela kucing dah banyak dah tapi yang nih CP tak pernah bela lagik , ingtkan , dapat bela free tadi , hehehe .. :P

kay shafiQ said...

@CP: Try la bela sugar glider plak :)

dariilhamkehati said...

ade membe yang bela kt kolej nih , dye bli seekor tuh rm300, siap bawak g kelas lagik , mule2 CP mistook yang benda tuh hamster , hehehe

kay shafiQ said...

@CP : Yeke. kay pon x tahu sngt psal sugar glider ni tp mmbr kay kate diorng ni mmng senang jage n sempoi. Kalo ade kwn2 CP nak cri sugar glider Boboy dan Yaya la pilihan tepat :)

mieyza liyana said...

ohh , cute lah both of them , but already have 4 cats at home :)

cik lisa said...

alahai comelnya . Huhu , tapi itu wa stay asrama . Susah . Teringin jugak nak bela, humm :( . Moga ada seseorang yang sudi bela .

dariilhamkehati said...

same la nan membe CP pown , dye cakap senang gile nak bela , tapi CP takde niat lagik nak bela , kecik sangat m tak puas nak peluk2 gitu ...

Anonymous said...

Great site you have got here.. It's difficult to find high-quality writing like yours these days. I truly appreciate people like you! Take care!!
my web page - GFI Norte

kay shafiQ said...

@for all : Masih x dpt lgi cari umah baru untuk Boboy and Yaya :(

Anonymous said...

I was suggested this website by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem. You're wonderful!
Thanks!
my page: Make Money Online From Home

Followers Forever