TweetThis Button

Friday, July 3, 2009

Politik dan Babi

Tajuk kat atas bukan menyatakan yang politik itu babi tetapi ingin membincangkan kepincangan yang berlaku dalam Pakatan Rakyat di Negeri Kedah yang tercinta. Secara terang wakil DAP Kedah, Lee Guan Aik mengisyitiharkan yang DAP keluar dari Pakatan Rakyat. Apa yang nak dinyatakan disini adalah relevenkah DAP keluar Pakatan Rakyat hanya kerana babi.

Selepas satu-satunya pusat penyembelihan babi di Kedah dirobohkan pada 1 Julai jam 3.30 petang, x sampai 3 jam tersiar artikel DAP merajuk dan nak keluar parti. Relevenkah??? Dahla pusat penyembelihan babi tu x dak lesen tambah-tambah selesema babi sedang 'rakus' melanda dunia. Buat malu ja DAP ni, merajuk pasai hal x releven dan x pikiaQ panjang.
Bye-bye DAP???

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Haji Azizan Abdul Razak merupakan seorang yang tegas, berani dan amat disegani. Beliau merupakan antara pemimpin yang aku amat kagumi. Salah satu statement beliau (lebih kurang), ' biaQ kat aku la nak wat lagu mana kat Kedah ni, kat sini aku beranak aku taw la nak wat pa. Depa (PAS pusat) taw pa', langsung tidak mementingkan politik dan menunjukan beliau tidak begitu rigid dengan arahan orang atasan dan akan membuat yang terbaik demi kesejahteraan rakyat Kedah.

Sama-samalah kita terutamanya rakyat Kedah mendoakan supaya dugaan yang menimpa Kedah dapat diselesaikan, jika tidak keadaan di Perak mungkin berulang di Kedah pula.

1 comments:

kay shafiQ said...

ha ah. sapa2 yang ada kat Kedah @ taw cita yg lebih precise, bleh crita kat aku skit pa psai kes Kampung Berjaya ni. Haish, maen gila...

Followers Forever