TweetThis Button

Tuesday, January 12, 2010

Inikah realiti!!! Wahai manusia!!!

Sudah sebln ak menetap kat damansara. Mcm2 kerenah yg ak jmpa, dr pac cik peminta sedekah sampailah ke bapak ayam. Kebanyakannya golongan yg 'rosak' dan akan merosakan org sekeliling. Ptg td ak bertemu ngan sorang pak cik yg br dr keja seharian. Tapi ptg td bkan mcm hari2 yg sebelumnya, dia pulang ngan rasa yg puas di dada.

Ketika itu, hujan trun ngan lebatnya sehingga memaksa ak berteduh di surau Taman Bahagia. Hanya ak ngan srng pekerja Rapid KL yg menunggu menunaikan solat Asar. Selesai solat berjemaah, bro Rapid KL menyambung tugas seperti biasa. Aku plak cuma dpt berteduh menunngu hujan reda. Ak mengisa masaku dengan bermain ngan hp memandangkan tiada naskah Quran atau kitab. Tiba2 pintu dibuka dan kedengaran " wah, sejuk betul ". Aku pon membalas " besa la pak cik, hujan kat luar". Pak cik
trus menukar kasut dan menuju ke tempat wuduk. Dia segera menunaikan solat Asar.

Sesudah habis berdoa, pak cik tersebut memaling ke arahku dan berkata " puas betul hati aku ari ni". Aku pown pelik seraya bertanya "Apsal pak cik". Maka dijawabnya, " Aku baru ja bertengkar dengan bos besar". Agak terkejut aku memandangkan pak cik ini seperti seorang yg baik dan tiada masalah. Maka ak pown bertekad untuk mengetahui kisah disebalik tabir.

Bersambung dalam post seterusnya:
Eklusif: Luahan hati seorang Insan

2 comments:

sharamli said...

dah semakin mencabar dh hidup kita..xmcm dulu

kay shafiQ said...

Dlu kta kecik, x taw membezakan baek dan buruk. La ni dah besaQ panjg pakat ensem2 dan lawa molek.

Followers Forever