Showing posts with label Exclusive. Show all posts
Showing posts with label Exclusive. Show all posts
TweetThis Button

Saturday, February 19, 2011

Lotus Racing ®


For more information click here
TweetThis Button

Sunday, October 17, 2010

UTP Convofair 2010


Salam and good morning. During 14-17 October UTP are handling their Convocation as well the Convofair. Today is the last of the event thou and everyone are welcome here. All the activities during the Convofair events can all be seen on the poster above.
TweetThis Button

Sunday, September 5, 2010

It is the First Time and Not

Actually this is entry is not on my plan and I'm wanted to make entry about the reason why I'm been missing form blogging for more than a month. Seem that plan have to wait again. This entry is a must publish entry and this is the first time this kind of entry being publish in my blog. Thank to honeybee.
TweetThis Button

Wednesday, March 17, 2010

Luahan Hati Seorang Insan

Tarikh: 12 Januari 2010
Tempat: Surau LRT Taman Bahagia
Masa: 5.45 PM

Mr X: Puas hati aku harini!!!

Aku: Apsal?

Mr X: Tadi baru bertekak dengan bos besar.

Aku: Ehh, apsal bleh jadi camtu?

Mr X: Tu la orang Melayu. Dulu pak cik kerja ngan orang Cina, Mr. Danial ok ja, tapi
sekarang ni keja bawah Haji ******* macam-macam yang kena.

Aku: Owh, besa la pak cik. Dugaan sekarang kepada umat Nabi Muhammad S.A.W memang
banyak. So kita kena la pandai-pandai menanganinya.

Mr X: Betul tu dik, tapi bila kita dah tahan dah nampak benda salah depan mata. Pak
cik x sanggup nak berlakon.

Aku: Ha ah, cuba pak cik story skit?

Mr X: Sebenarnya dik ramai orang Melayu kita makan rasuah. Pak cik x sebulu ngan
Haji ni, so pak cik slalu kena.

Aku: Baguih la kalo pak cik x sokong rasuah.

Mr X: Macam-macam dia bwat kat pak cik. Selalu memalukan pak cik depan orang ramai,
x approve overtime pak cik dan selalu bwat pak cik sakit hati.

Aku: Besa la pak cik, dah x sebulu...

Mr X: Tapi tadi pak cik dah x tahan, pak cik terus sound direct haji depan staff
lain. Dah lama sangat pak cik pendamkan.

Aku: Ehh, so apa yang jadi skang?

Mr X: Pak cik kena rehat sehari dari kerja, kena warning awal.

Aku: Saya rasa biar pak cik cari keja lain ja.

Mr X: Pak cik memang nak berhenti cari keja len. Skang ni dik kena hati-hati dengan
orang-orang di dunia ni, ++ kalo kita ni x seberapa.

Aku: Ya pak cik, saya harap pak cik dapat go on dengan prinsip pak cik seumur hidup
pak cik.

Mr X: Tima kasih dik, Assalamualaikum.

Aku: Waalaikumussalamwarahmatul.


Perbualan di atas adalah berdasarkan kisah benar tapi telah diedit sedikit. Diharap mesej dalam crita di atas dapat disampaikan.
TweetThis Button

Tuesday, January 12, 2010

Inikah realiti!!! Wahai manusia!!!

Sudah sebln ak menetap kat damansara. Mcm2 kerenah yg ak jmpa, dr pac cik peminta sedekah sampailah ke bapak ayam. Kebanyakannya golongan yg 'rosak' dan akan merosakan org sekeliling. Ptg td ak bertemu ngan sorang pak cik yg br dr keja seharian. Tapi ptg td bkan mcm hari2 yg sebelumnya, dia pulang ngan rasa yg puas di dada.

Ketika itu, hujan trun ngan lebatnya sehingga memaksa ak berteduh di surau Taman Bahagia. Hanya ak ngan srng pekerja Rapid KL yg menunggu menunaikan solat Asar. Selesai solat berjemaah, bro Rapid KL menyambung tugas seperti biasa. Aku plak cuma dpt berteduh menunngu hujan reda. Ak mengisa masaku dengan bermain ngan hp memandangkan tiada naskah Quran atau kitab. Tiba2 pintu dibuka dan kedengaran " wah, sejuk betul ". Aku pon membalas " besa la pak cik, hujan kat luar". Pak cik
trus menukar kasut dan menuju ke tempat wuduk. Dia segera menunaikan solat Asar.

Sesudah habis berdoa, pak cik tersebut memaling ke arahku dan berkata " puas betul hati aku ari ni". Aku pown pelik seraya bertanya "Apsal pak cik". Maka dijawabnya, " Aku baru ja bertengkar dengan bos besar". Agak terkejut aku memandangkan pak cik ini seperti seorang yg baik dan tiada masalah. Maka ak pown bertekad untuk mengetahui kisah disebalik tabir.

Bersambung dalam post seterusnya:
Eklusif: Luahan hati seorang Insan
TweetThis Button

Wednesday, June 17, 2009

Eklusif: Hanya Duka UTP


Pa ka halnya gambar kat atas tu??? Mengikut sumber yang bleh dipercayai insiden ini dilakukan antara 27-31 Mei baru ini. Mengikut teori yang agak logik perbuatan ini mungkin dilakukan oleh pelajar UTP final year final sem. Tapi pasai pa kejadian ini bleh berlaku.

Mungkin ia disebabkan tekanan perasaan yang mungkin disebabkan x dapat jawab exam atau mungkin masalah peribadi tetapi gambar diatas membawa mesej yang agak jelas. 'Orang tu' x puas hati ngan UTP.

Ini bukan kontroversi tetapi hendaklah diambil segala yang baik dari apa yang aku taip ini. Sebenarnya aku sendiri pon x puas hati ngan UTP. Hanya dari segi pengurusan di UTP. Malah aku pernah bergaduh dengan pihak management UTP. Bukan aku sorang mungkin suma budak-budak UTP x berpuas hati ngan pihak management.

Ketidakpuasan hati ini datangnya dari pengurusan UTP yang tidak efektif, mencipta undang-undang yang tidak releven, komitmen yang kurang dari staf pengurusan dan lain-lain. Walaupun pelajar-pelajar terpaksa mengharungi pengurusan yang mengecewakan tetapi pelajar-pelajar agak bebas dan mendapat lampu hijau jika nak wat event-event tanpa sebarang rungutan. Setiap semester memang banyak event-event yang dianjurkan dan semuanya para pelajar yang uruskan dengan kebenaran pengurusan. Still pengurusan UTP patut diperbaiki. Contoh pengurusan yang tidak efektif adalah dari segi penyusunan kelas dan jadual peperiksaan. Baru-baru ini secara mengejutnya UTP menarik diri dari Sukan Perak. Alasannya jika UTP masuk Sukan Perak nampak macam UTP ni bersifat pro kerajaan. Tetapi mengikut 'mangsa-mangsa' pelajar dan pelatih luar, pengurusan UTP hanya memberi alasan walhal sebab utamanya hanya tidak mahu menambah keja mereka. Tiada bukti kukuh menyokong statements ini dan ia hanya diklasifikasikan sebagai gosip saja.

Pengurusan UTP terbahagi kepada banyak bahagian seperti unit peperiksaan, jabatan hal ehwal pelajar, pihak kewangan dan banyak lagi. Berbalik kepada pengalaman aku yang pernah bergaduh dengan pengurusan UTP, ianya disebabkan sedikit kesalahan. Sudah terang lagi bersuluh yang aku betul tetapi seorang staf pompuan ni dok mengulang benda yang sama bagi mempertahan diri. Time tu aku rasa cam nak tumbuk ja muka pompuan 2. Memang tiada kesudahan hinggalah seorang staf laki ni datang dan menerangkan yang masalah aku agak payah nak settle dan melibatkan pihak atasan. Dari kata staf laki tu, terbuktila yang diorang malas membeban tanggungjawab yang sedia ada. Mujur staf laki tu pandai berkata-kata dan aku masih dalam keadaan waras. Akhirnya aku pasrah dan terpaksa menyelesaikan masalah tu sendiri yang mana beban yang aku tanggung adalah berkali ganda dibandingkan dengan beban yang mereka tanggung untuk menyelesaikan masalah aku. Tambah-tambah lagi kejadian tu time study week. Mujur masalah dapat diselesaikan sebelum exam. Walaupun aku study kat UTP yang diuruskan oleh low class tetapi aku aku tetap bersyukur kerana graduan UTP mantap-mantap. Mungkin rahsianya disebabkan pengurusan yang teruk.

Walaupun kita mempunyai tekanan yang besar x la seharusnya kita melepaskan ke medium lain seperti vandalism di atas. Jika kita betul-betul dalam keadaan marah haruslah kita mengucap. Sebagai orang Islam mengambil wuduk dapat menenangkan fikiran ditambah dengan sembahyang sunat dan membaca Al-Quran. Dengan Islam anda akan hidup dalam tenang.

Orang yang paling kuat adalah orang yang paling bersabar.

Followers Forever